Order och betalning

 

Handla hos oss

VAR ÄR MIN ORDERBEKRÄFTELSE?

Du får en orderbekräftelse till e-postadressen du angett vid registrering, nästan omedelbart efter att köpet godkänts.

Om du inte har fått orderbekräftelsen kort tid efter att du lagt din order kan det betyda att något gått fel med köpet. Eventuellt kan det ha hänt något med utskicket av e-post.

Vänligen kontakta oss om du inte har fått orderbekräftelsen efter ditt köp. Skicka oss ett e-postmeddelande till: webshop@shp-as.no.

GÅR DET INTE ATT GENOMFÖRA BETALNINGEN?

Om det inte går att genomföra betalningen, vänligen kontrollera:
Att du använder ett kort som är godkänt hos vår betaltjänst
Att internetanslutningen är bra
Att all information stämmer såsom postnummer, personnummer osv
Om det fortfarande inte går att genomföra betalningen, vänligen kontakta oss via e-post: webshop@shp-as.no.


KÖPET GICK INTE IGENOM. BLIR PENGAR RESERVERADE ÄNDÅ?

I sällsynta fall kan det finnas en reservation på bankkontot även om det uppstod ett fel med betalningen. Denna kommer i så fall att försvinna inom 1-5 arbetsdagar.

Inga betalningar, kort eller faktura, debiteras förrän varorna har skickats från vårt lager. Av säkerhetsskäl skapas alltid reservationer.

KAN JAG ÄNDRA ELLER TA BORT MIN ORDER?

Vi kan ändra eller ta bort varor från din order om den inte har behandlats av lagret. Kontakta oss då på webshop@shp-as.no.

KAN NI LÄGGA TILL PRODUKTER TILL MIN ORDER?

Nej, vi kan inte lägga till produkter manuellt i efterhand på din order. Detta beror på att vi som företag inte hanterar betalningen. Adyen hanterar alla kort- och fakturabetalningar, och därför kan vi inte fakturera dig som kund i efterhand.

Du måste därför antingen kontakta oss för att avbryta en beställning, förutsatt att den inte redan har skickats, eller lägga en ny beställning på varorna du har glömt.


DET SAKNAS EN ELLER FLERA PRODUKTER I MIN BESTÄLLNING?

Om du saknar en eller flera produkter i paketet, vänligen kontakta oss på webshop@shp-as.no.

Ange vilka produkter som saknas samt ditt ordernummer. Du hittar ditt ordernummer i orderbekräftelsen du fick vid köpet via e-post. Om du inte hittar din orderbekräftelse, vänligen ange fullständigt namn och e-postadress.

JAG HAR FÅTT FEL VARA ELLER EN SKADAD VARA. VAD GÖR JAG?

Vänligen kontakta oss på webshop@shp-as.no

Ange vilka produkter som är fel eller skadade samt ditt ordernummer. Du hittar ditt ordernummer i orderbekräftelsen du fick vid köpet via e-post. Om du inte hittar din orderbekräftelse, vänligen ange fullständigt namn och e-postadress.


ÄR PRODUKTERNA RESERVERADE NÄR DE LIGGER I VARUKORGEN?

Nej, produkterna i varukorgen är inte reserverade. Du måste genomföra köpet för att säkra en vara.